sobota, 31 stycznia 2015

Słodka mama

Nie wiem, czy zainteresuje Cię to, jak zachowuje się u mnie cukier po spożyciu różnych produktów, ale zauważyłam, że im bardziej starałam się postępować zgodnie ze wskazaniami dla ciężarnych cukrzyków, tym gorzej wyglądały moje wyniki. Wydaje mi się, że organizm zaczął wręcz domagać się cukru prostego. Pierwszy zauważył to mój mąż. Czyżby efekt odstawienia?

Wczoraj zrobiłam eksperyment z czekoladową muffinką z wiśniami i cukier był w normie! Kolejnym zaskoczeniem był dla mnie wynik po zjedzeniu choćby jednej kanapki z serkiem śmietankowym - cukier zaczął przekraczać normę! Zmieniliśmy też chleb, bo wyniki były podwyższone - mniemamy iż kobieta dała nam nie ten, o który prosiliśmy.

Ostatnie dni były dla mnie ciężkie, gdy widziałam wyniki powyżej 120, ale od wczoraj jestem spokojniejsza :) Postępuję rozsądnie, kontroluję cukier, ale jak dla mnie całkowite wyeliminowanie cukrów prostych okazuje się nieskuteczne. Nawet naleśniki dla cukrzyków podniosły poziom cukru w mojej krwi- szaleństwo! Będę jadła zdrowo, ale z głową, bo jak widać poniżej w moim wypadku ścisła dieta dla słodkich mam kończy się fiaskiem. Chciałam nawet przyspieszyć o tydzień wizytę u diabetologa, ale się nie udało. Na szczęście po wczorajszych wynikach nie czuję potrzeby przyspieszania czegokolwiek. Zbieram dowody ;)


Cukier we krwi

20.01.2015 
na czczo 89
1h po obiedzie 86 (jajko plus warzywa z patelni)
1h po kolacji 101 (2 kanapki z żółtym serem, kiełbasą krakowską, pomidorem i odrobiną cebuli)

21.01.2015
na czczo 82
1h po śniadaniu 103 (2 kanapki z serem żółtym, sałatą, ogórkiem i pomidorem)
1h po obiedzie 98 (jajko sadzone plus warzywa z patelni)
1h po kolacji 93 (serek wiejski)

22.01.2015
na czczo 73
1h po śniadaniu 130 (2 kanapki z serkiem śmietankowym z pomidorem i ogórkiem), po 2h 97
1h po obiedzie 86 (jajko z warzywami z patelni)
1h po kolacji 102 ( koktajl: 0,5 szklanki jagód, truskawek, mleka sojowego oraz pół jabłka)

23.01.2015
na czczo 91
1h po śniadaniu 134 (2 kanapki z żółtym serem i kiełbasą, plus ketchup)
1h po obiedzie 109 (kasza, kurczak, warzywa)
1h po kolacji 102 (jogurt naturalny, otręby pszenne, migdały, słonecznik, dynia)

24.01.2015
na czczo 86
1h po śniadaniu 135 (2 kanapki z serkiem śmietankowym)
87 po 2h po śniadaniu 
1h po obiedzie 100 (kasza, kurczak, surówka)
1h po kolacji 112 (2 kromki chleba z pastą rybną)

25.01.2015
na czczo 86
1h po śniadaniu 113 (2 kromki chleba z pastą rybną)
1h po obiedzie 100 (kurczak, kasza gryczana, surówka)
1h po kolacji 106 (2 kromki chleba z pastą rybną)

26.01.2015
na czczo 89
1h po śniadaniu 105 (chleb wasa z serkiem twarogowym z ziołami, kefir)
1h po obiedzie 94 (jajko sadzone, warzywa gotowane, surówka)
1h po kolacji 101 (2 kromki chleba z pastą rybną)

27.01.2015
na czczo 91
1h po śniadaniu 121 (2 kromki chleba z pastą rybną)
1h po obiedzie 100 (kasza gryczana, warzywa, kurczak)
1h po kolacji 108 (kefir, 2 kanapki z pastą rybną)

28.01.2015
na czczo 93
1h po śniadaniu 95 (serek wiejski)
1h po obiedzie 94 (sałatka grecka z kurczakiem)
1h po kolacji 126 (2 kanapki z pomidorem i szczypiorkiem, słonecznik, dynia, migdały)

29.01.2015
na czczo 83
1h po śniadaniu 137 (płatki owsiane górskie na mleku sojowym)
1h po II śniadaniu 104 (koktajl na mleku sojowym z mrożonymi truskawkami i jabłkiem)
1h po obiedzie 133 (naleśniki dla cukrzyków na jogurcie i kefirze z jabłkami)
2h po obiedzie 114
przed kolacją 83
1h po kolacji 119 (2 kostki gorzkiej czekolady, 2 kanapki z pomidorem i kiełbasą podwawelską)

30.01.2015
na czczo 84
1h po śniadaniu 97 (serek wiejski)
przed II śniadaniem 94
1h po II śniadaniu 134 (2 kostki gorzkiej czekolady, kanapka z kiełbasą podwawelską i pomidorem, kanapka z serkiem śmietankowym z ziołami z pomidorem)
2h po II śniadaniu 96
1h po przekąsce 117 (kefir, herbatnik, 1/3 corny)
2h po przekąsce 95
1h po obiedzie 101 (2 jajka sadzone, 5 pomidorków koktajlowych, jogurt naturalny)
2h po obiedzie 95
1h po kolacji 112 (czekoladowa muffinka z wiśniami)
1,5 h po kolacji 107

31.01.2015
na czczo 96
1h po śniadaniu 104 (cienka, składana kanapka z plastrem sera wędzonego i 5 kroplami ketchupu)
1h po obiedzie 95 (ryba po grecku)


Moim celem, który zapisała mi diabetolog był cukier na czczo >90, a po 1h po posiłku >120.
Widząc ostatnie wyniki Jestem znacznie spokojniejsza :)

Buziaki!
Agnieszka

8 komentarzy:

  1. Jestem pełna podziwu. Mam nadzieję, że jeśli mi się przytrafi ciążowa cukrzyca to będę tak samo zdeterminowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma wyjścia. Nie chcę obciążać córeczki. To wystarczający powód do zdeterminowania.

      Usuń
  2. Pięknie radzisz sobie z dietą! Też zmagam się z cukrzycą ciążową (jestem obciążona genetycznie) tylko u mnie wykryto ją dużo wcześniej - dietę i glukometr mam już od 16 tyg. Teraz jestem w 22 tyg. i na ostatniej wizycie dostałam zalecenie insuliny na noc, bo u mnie problem dotyczy cukru na czczo (kilka wyników 91-93), którego dietą nie udaje się wyregulować. Trochę byłam przerażona tą insuliną,ale lekarz pocieszył mnie, że to minie, a to że organizm nie wyrabia z produkcją to taki jego urok. Powiedzieli też żeby nastawić się, że dawka będzie się zwiększać, co z kolei jest dobrym objawem, bo to znaczy że ciąża się rozwija i dzidziuś rośnie. W poradni zwrócono mi uwagę, że na skoki cukru duży wpływ ma stres, dlatego po identycznych posiłkach mogą być różne wyniki. Podobnie jak Ty ja też zauważyłam, że wcale po cukrach prostych cukier nie skacze, dlatego okazjonalnie można sobie pozwolić na małe grzeszki;) Życzę powodzenia, dużo spokoju i radości na ten cudny czas! asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście szybko zaczęłaś dietę. U mnie ostatnio teź na czczo pojawiają się wyniki powyźej 90. Dziś idziemy do ginekologa, więc pokażemy mu wyniki. Jak coś podnosi mi cukier, to staram się to od razu wyeliminować.

      Usuń
  3. Fajnie, że tak sobie to wszystko prowadzisz, takie zapiski z pewnością pomogą innym słodkim mamuśkom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi się wydaje. Samo zapisywanie wyników moim zdaniem nie miałoby sensu, bo nie wiedziałabym po jakimś czasie co może spowodować jego wzrost.

      Usuń
  4. Ojeju :P Co tak mało jesz? :P hehehe
    29 i 30 to zaszalałaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jem więcej posiłków, ale cukier miałam badać tylko po głównych, jednakże gdy widzę, źe cukier szaleje, to robię częstsze pomiary.

      Usuń