czwartek, 7 maja 2015

Antonina Freja - 28 dni

Maleństwo rośnie jak na drożdżach. Antośka ma już 28 dni. Z dnia na dzień zachodzą w jej wyglądzie zmiany. Jaśnieją jej włosy i oczy. Spojrzenie ma rozbrajające. Dokładniej wypełnia ubranka, w których wcześniej pływała.



Dziś zmagałyśmy się z kolkami. Niestety nie ominęły jej. Od kilku godzin karmię, przewijam, albo uspokajam Tośkę. Biedactwo nasze.

Jeśli chodzi o pieluchowanie, to zakładamy małej na przemian wielorazówki z jednorazówkami. Miała odparzenie na tyłku i po wielorazówkach wraz z pomocą zielonej maści Linomag wszystko szybko i ładnie jej zeszło.

Na jej buźce pojawiły się krostki wyglądające jak potówki. Mam nadzieję, że to one a nie trądzik. Walczymy, ale pogoda nie sprzyja. Jest parno i wszyscy szybko się pocą - szczególnie mała podczas picia mleka.

Antonina ma fajną opcję - jest spokojna i odpływa zawsze, gdy odpalamy auto czy jeździmy wózkiem po wybojach, których tutaj nie brakuje ;) Pogoda dopisuje, więc chętnie spacerujemy. Po 21 maja czekają nas szczepienia. Będziemy inwestować w szczepionkę 6w1. Podobno dzieci lepiej ją znoszą i jest bezpieczniejsza.

Czas mija nieubłaganie i wykorzystuję każdą chwilę na odpoczynek, załatwianie różnych spraw albo sprzątanie. Czasu na odpoczynek jest zdecydowanie za mało. Podziwiam samotne matki. Gdyby nie Filip, byłoby mi naprawdę ciężko.


Pozdrawiam,
Agnieszka

30 komentarzy:

  1. No Słodziak Absolutny :)
    A kolki paskudne precz! Pamiętam doskonale jak przez to przechodziliśmy...
    Z kolei Linomag to i nasz dobry kumpel ;)
    My ze szczepieniami jesteśmy z wyboru na bakier, bardziej do mnie przemawia kalendarz szczepień z Japonii niż nasz (tam szczepi się dzieci dopiero po 2 r ż.), ale jeżeli chodzi o te tzw. kombajny szczepionkowe czyli 5 czy 6w1, to jestem do nich sceptycznie nastawiona- pewnie zostanę przez niektórych zlinczowana ;) Jak będziesz miała chęć, to podeślę Ci linki do różnych artykułów o szczepieniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne podejście, dlatego wybrałam refundowane :)

      Usuń
    2. Będę wdzięczna za link - chętnie poczytam :)

      Usuń
  2. Piękna Mała!
    Fakt, ja dopiero czekam na mojego synka, ale nie wyobrażam sobie wychowywać go sama...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :)
      Łatwo nie jest wychowywać dziecko samemu. Matkom powinno się przyznawać ordery.

      Usuń
  3. Hej Antosiu :)
    U nas tez były krosty, myślałam, że to potowki. Pediatra tez tak twierdził na początku ale niestety za długo to trwało. Trądzik niemowlęcy ;) Antos nie prezentował się najlepiej ale zeszło po miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie u nas nie jest źle, dlatego mam nadzieję że to nie trądzik...

      Usuń
  4. Cudna ta Wasza Antosia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. a my od 2 dni w szpitalu rozwarcie 1,5 szyjka 2cm.
    i teraz czekam bo mam skurcze macica sie napina.. daja mi magnez i nspe.
    ale gdy sie rozchula juz akcja to bedzie porod wiec pewnie nie wyjde az do porodu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana trzymam kciuki i życzę rychłego powrotu do domu już z maleństwem :)

      Usuń
  6. Mój mały też zaczyna mieć na twarzy podobne krostki i wydaje mi się że to potówki. u nas z kolei jak Sebastian się bardzo zdenerwuje płacząc to aż się zanosi, straszne to jest bo chwilami brakuje mu powietrza...
    słodka dziewczynka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda sprzyja powstawaniu potówek. Są one mniejszym złem.
      To zanoszenie się jest najgorsze. Dziecko łapie niepotrzebnie powietrze i później odczuwa same nieprzyjemności :/
      Dziękujemy :)

      Usuń
  7. Nie wierzę Ci, przecież dopiero co pisałaś, że urodziłaś? Niby skąd nagle 28dni? :p Jak ten czas pędzi, trudno aż mi uwierzyć.
    Pamiętam, że na początku też Nadia miała krostki, które się okazały alergią na czekoladę. Zanim udało mi się samej zlokalizować przyczynę (położne twierdziły, że to reakcja na płyny do kąpieli, ale nawet jak myłam samą wodą, to nic nie znikało), minęło wiele, wiele dni.
    Kolki pojawiły się u nas pod koniec 3 miesiąca, a zbawienny dla nas był wówczas espumisan. Działał bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama jestem zaskoczona, że to już miesiąc! Szok! Gdzie ten czas uciekł?
      Ja próbuję lokalizować alergie również. Staram się obserwować młodą. Czekoladę na samym początku wprowadziłam, żeby zweryfikować i było ok, ale teraz już nawet czekolady nie jadam, a jak już to sporadycznie. Ale jak sama widzisz, dziecko trzeba obserwować i samemu rozgryzać co mu jest, bo każdy twierdzi co innego.
      Jutro moja mama przyjeżdża z herbatką z kopru. Ja podobno też miałam kolki.

      Usuń
  8. A ja z kolei słyszałam, że jak już brać skojarzone to 5w1, a nie 6w1... i pediatrzy koleżankom, a także mnie też polecali 5w1 :)
    Chyba większość dzieci lubi hopki i jazdę samochodem, Ola bardzo lubi spać na spacerach :)
    Współczuję bardzo kolek, mam nadzieję, że szybko minął :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teść chce zadundować wnuczce szczepienia i nasłuchał się że te 6w1 to rewelacja. Ja na początku chciałam zwykłe, ale ilość wkłuć mnie przeraziła (osobiście boję się igieł).
      Teraz spacery są przyjemne, bo nie jest ani gorąco ani zimno :) Korzystamy ;)
      My również mamy nadzieję, że szybko się pozbędziemy kolek.

      Usuń
    2. No tak, nie jest to przyjemne... ale dałyśmy radę z Olą, szybko zapomniała o wkłuciach, jak za drzwiami dostała na pocieszenie cycusia :)

      Usuń
  9. Też podziwiam samotne matki...

    Jakby kolki bardzo Wam doskwierały to załatwcie z Niemiec SabSimplex, podobno bardzo pomaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, pierwszy raz słyszę o tym produkcie. Dziękuję za radę :)

      Usuń
    2. Dziewczyny, jak wygladala wasza dieta matki karmiacej, czego nie jadlyscie? W pn urodzilam i sie okazuje,ze najlepiej nic nie jesc,bo wszystko jest zle:-(

      Usuń
    3. sab simplex to nasz Polski bobotik. wszystkie te krople to symetykon, minimalnie różnią się dawkami

      Usuń
    4. Anonimowy, z tą dietą to różnie, bo każde dziecko inaczej reaguje. Ja zaczynam od zera ze względu na kolki i rezygnuję z nabiału.

      Usuń
    5. Rozmawialam dzisiaj o tym z polozna i powiedziala, zeby z nabialem nie przesadzac, raczej powoli i w malych ilosciach. Nie pic mleka, a tak mozna twarozek, jogurt, byle bez mleka w proszku w skladzie. Maslo mozna, warzywa surowe powoli, owoce tez-mozna banany. Unikac wzdymajacych-kalafiora, brokul, cebuli, fasoli. Ziarna mozna, wszelkie kasze, makarony, nalesniki. Ale wiadomo, ze wszystkim ostroznie i powoli.

      Usuń
    6. Ja jadłam jogurty, twarożki, banany, naleśniki czyli pszenicę i Tośka mi się zanosi. Dlatego teraz postaramy się wyeliminować całkowicie mleko i jego pochodne a nawet jaja, orzechy, pszenicę, czekoladę (nie jadłam jej wiele)... Bo naczytałam się, że te produkty mogą źle wpływać na niedojrzały układ pokarmowy dziecka. Pozostaje żywić się powietrzem...

      Usuń
  10. Jeju, jaka śliczna dziewczynka! Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oj temat szczepień to punkt zapalny :) każdy lekarz ma inne zdanie i inne badania które potwierdzają ich teorie... My mieliśmy 6w1 jako rekomendację neurologa bo nasz E to wcześniak a one są lżejsze dla układu nerwowego. Każdy rodzic sam musi tą decyzje podjąć czym szczepić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie zaszczepisz, to źle a jak zaszczepisz to też źle... Wybór jest ciężki.

      Usuń
  12. Jeśli będziesz chciala sab simplex nie ma sprawy ....w czechach jest dostępny w kazdej aptece a ja mieszkam na granicy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy espumisan - wypróbujemy, a wyrazie czego odezwę się do Ciebie :) bardzo dziękuję! Nawet Filip poszedł po smoczek kojący - ale to będzie tylko jako ostateczność. Dziś nasze maleństwo bardzo się męczyło. Popracuję też nad zmianą pozycji karmienia na bardziej pionową.

      Usuń
    2. Ok:)ale jakby co daj znać ja co dzień jestem blisko Czech na spacerkach to odskocze i kupie.

      Usuń