piątek, 27 lutego 2015

Golibroda

Ostatnio wspominałam o prezencie, który wybrałam Filipowi z okazji urodzin - wizyta u barbera/golibrody :). Czekałam nią z niecierpliwością, pełna nadziei i optymizmu.

Jak do tego doszło?
Już od 3 lat Filip chodzi z brodą - w brodzie mu do twarzy. Myślałam o zakupie różnych "narzędzi" do jej pielęgnacji. Ale co po narzędziach, gdy nie ma się fachowej wiedzy dotyczącej przycinania i pielęgnacji włosów na twarzy? Wtedy temat golibrody znany był za granicą. Z nutką ciekawości obserwowałam zdjęcia tamtejszych salonów i miałam nadzieję, że i tu można znaleźć klimatyczne miejsce, w którym zajmą się facetem zgodnie z rzemiosłem i należycie. I doczekałam się! :)

Mój "drwal"

Przeszukiwałam wyszukiwarkę Google w poszukiwaniu salonów, w których strzygą brody i wąsy. Zwykłe zakłady fryzjerskie nie wydawały mi się odpowiednie ani pociągające, więc szukałam dalej. Takim sposobem trafiłam na artykuł dotyczący wrocławskiego salonu Petit Pati. Wiedziałam, że to strzał w dziesiątkę :)

Pielęgnujemy!

Na miejscu
Już na wejściu czuliśmy się bardzo dobrze, jak wśród przyjaciół. Wszyscy byli uśmiechnięci, żartowali. Poczuliśmy się komfortowo. Filipowi zależało, żeby to facet go strzygł, więc dopóki nie wiedział kto się nim zajmie (umówiłam go na najbliższy termin), trochę się stresował :) Był niezmiernie szczęśliwy, gdy okazało się, że jego brodą zajmie się Tomasz - pozytywna persona zarażająca uśmiechem.

Barber Tomasz - Petit Pati

Filip nie miał pojęcia jak zajmować się swoją "rozczochraną". Wąsy przycinał na jednakową długość, przez co kłuł mnie niemiłosiernie. Gdy profesjonalista wytłumaczył mu, że to nie wygląda dobrze i poinstruował jak powinien ogarniać wąsy, poczułam ulgę i nadzieję na lepsze :D 

Bo o każdy włos trzeba dbać ;)

Dalsze postępowanie
Teraz powinniśmy zaopatrzyć się w pomadę do włosów i wosk do brody, coby była miła w dotyku :) Okazało się, że jest o wiele więcej kosmetyków do pielęgnacji męskich włosów, brody i wąsów niż zdawałam sobie z tego sprawę.

Po pierwszej wizycie

Od teraz Filip musi zapuścić wąsa i przycinać go tylko nad ustami. Kształt nada mu woskiem, bo obecnie wąs rośnie mu do przodu, przez co wąsy zaczną układać się po jego myśli.

Po pierwszej wizycie - profil

W jego brodzie irytowały go boczki, które wywijały się w różne strony, przez co cały czas je targał, męczył, wyrywał... Teraz broda jest ładnie wycieniowana. Pora ją przyzwyczaić do takiego stanu rzeczy ;).

A to "nieogar" wcześniej:

Nieogar (szyja)

Dużo się tu dzieje

Broda jest, ogarnięcia brak :D

Ponowna wizyta będzie łączyła cięcie włosów oraz brody - to będzie już 10 marca! Czyli w Dzień Mężczyzn :D


Pozdrawiam,
Agnieszka