piątek, 12 grudnia 2014

Zgaga

Cierpisz na zgagę? Ja nie. A dlaczego? Bo wiem, co ją wywołuje oraz jak sobie z nią radzić. Z miłą chęcią podzielę się z Tobą swoją wiedzą.


Zgagę wywołują: 

  • dania ostre, 
  • silnie przyprawione, 
  • smażone i tłuste przetworzone mięsa, 
  • czekolada, 
  • kawa, 
  • napoje gazowane oraz 
  • mięta. 

Jak sobie z nią radzić?
Należy spożywać miniporcje. Chodzi o częste jedzenie niewielkich ilości, a nie zapychanie się trzema dużymi posiłkami w ciągu dnia. Powinno się spożywać posiłki małymi kęsami. Nie należy też popijać jedzenia. Pić powinno się między posiłkami, albo po skończonym posiłku. Relaksuj się! Może to śmiesznie zabrzmi, ale by uniknąć zgagi, przy jedzeniu trzeba siedzieć prosto, nie pochylać się nad talerzem ani też nie wolno jeść na leżąco. 

Domowy sposób na zgagę, to wypicie szklanki ciepłego mleka z łyżką stołową miodu czy też zjedzenie garści migdałów.


Pozdrawiam,
Agnieszka

8 komentarzy:

  1. Ja miałam raz zgagę... Ale to chyba w gimnazjum to w podstawówce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden raz wystarczy z pewnością na wszystkie czasy.

      Usuń
  2. Mnie też w ciąży męczyła zgaga niemiłosiernie- migdały pomagały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno, gdy zgaga męczy, dzieci rodzą się z bujniejszymi czuprynkami - takie babcine przepowiednie.

      Usuń
    2. Czyli według babcinych przepowiedni, będziesz miała łyse :P

      Usuń
    3. :D dzięki za wsparcie

      Usuń
  3. Zgaga ostatnio mnie prześladuje, zwłaszcza w nocy...mam wrażenie, że dzieje się to również o tego mojego ciągłego leżenia...pomaga mi czasem szklanka mleka, ale niestety na krótko :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że szybko odejdzie ta Twoja prześladowczyni.

      Usuń