wtorek, 30 czerwca 2015

Zioła

Jestem pochłonięta szukaniem informacji na temat ziół, ziołolecznictwa. Od dawna ciekawił mnie ten temat, ale wielokrotnie sobie go odpuszczałam. Wtem dowiedziałam się od teściowej, że jest dr Różański, który prowadzi bloga na temat ziół. Minęło trochę czasu zanim wzięłam się za poszukiwanie jego bloga i od tamtej chwili, gdy chcę dowiedzieć się czegokolwiek na temat ziołolecznictwa, zaglądam głównie tam.

kozieradka
źródło: luskiewnik.strefa.pl/farmakologia/trigonella.htm

Któregoś pięknego, słonecznego dnia, spacerując z koleżanką poruszyłyśmy temat ziół. Wtedy pojawił się temat kozieradki i jej drogocennego wpływu... Oczywiście do dziś nie pofatygowałam się, żeby znaleźć informację na temat tej rośliny.

Gdybym w porę wzięła się w garść i przeczesała skarbnice wiedzy, to dowiedziałabym się że kozieradka obniża poziom cukru we krwi! Podobno jest ona stosowana w chińskiej i hinduskiej medycynie do leczenia cukrzycy.

Kozieradka ma również zastosowanie przy osłabieniu fizycznym i psychicznym, wychudzeniu, zaniku mięśni, chorobach reumatycznych i zwyrodnieniowych stawów, złamaniach kości, niedokrwistości, zaparciach, kamicy żółciowej, stłuszczeniach serca, nerek i wątroby, chorobach alergicznych, kaszlu, nieżytach układu oddechowego; stanach zapalnych powiek, spojówek i gałki ocznej (okłady + zażywanie doustne); troficznych chorobach skóry (zewnętrznie + doustnie), owrzodzeniach skóry, ropniach, przetokach ropnych skórnych, plamach na skórze, krwiakach, sińcach, owrzodzeniach błon śluzowych, stanach zapalnych jamy ustnej, gardła i narządów płciowych, oparzeniach, ranach, odleżynach; chorobach wrzodowych, ostrych nieżytach przewodu pokarmowego z bolesną biegunką i bólami brzucha; uprawianiu kulturystyki bez wyraźnych efektów przyrostu mięśni, zaburzeniach koncentracji i zapamiętywania, niedoborze estrogenów, niedoczynności kory nadnerczy. 

Kozieradka zastosowana zewnętrznie działa regenerująco na skórę i śluzówki (irygacje i nasiadówki ginekologiczne, lewatywy doodbytnicze, płukanki, okłady, przemywanie schorzałych miejsc). Jest też środkiem zmiękczającym. Pomaga w leczeniu owrzodzeń żylakowatych, ran, świądu odbytu, odleżyn. Zmielone nasienie kozieradki wymieszane z tranem lub maścią tranową na papkę jest znakomitym środkiem gojącym rany, oparzenia, odmrożenia i ropnie (źródłó: dr Różański - znajdziesz tutaj przepisy na preparaty z kozieradki wraz z ich dawkowaniem).


Zioła są niedoceniane! 
Wiesz, gdzie można kupić je on-line i w dobrej cenie?

Lecę kupić miotłę ;) Zostanę wiedźmą, postawię chatkę na kurzej stopce, będę zbierać i suszyć zioła.
Pozdrawiam,
Agnieszka

10 komentarzy:

  1. Ja też mam fioła na punkcie ziół ;) moja mama ma ich całą masę w ogródku, więc mogę podkradać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kozieradka poprawia również znacznie ilość mleka przy kp 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem do końca, ale w weterynarii jest stosowana w tych celach :)

      Usuń
  3. Ciekawe ciekawostki wydobylas. Ziola maja ogromna moc lecznicza, doskonale wiedzial to moj dziadek, niestety nikt w rodzinie juz tych wszystkich rzeczy nie wie wiec wlasciwie w 100% korzystamy z farmakologii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda... Niestety taka wiedza nie zawsze jest przekazywana, a szkoda. U mnie nikt takiej nie posiadał.

      Usuń
  4. O tak! Zioła są niedoceniane i to bardzo! Jak będziesz miała namiar na sklep online pamiętaj o mnie i prześlij mi info ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja potem się będę zgłaszać do Wiedźmy po tajemnicze mikstury;)

    OdpowiedzUsuń