środa, 16 września 2015

Pierwsze ząbki

waga: 6560g
ząbki: 2 dolne jedynki
wiek: 22 tygodnie

Nasz skarb dorobił się swoich pierwszych zębów.

Jak to odczuliśmy?
Antonina jest bardzo spokojnym dzieckiem tzw. bezproblemowym, ciekawym świata, kontaktowym i wesołym. Od dłuższego czasu bardzo się ślini, wszystko wkłada do ust (początkowo brałam pod uwagę, że to chęć eksplorowania, później dodałam do tego swędzące dziąsła). Od jakiegoś tygodnia stała się bardziej marudna. Wierciła się przy usypianiu. Czasami pojęczała trochę, ale wystarczyło zwrócić jej uwagę na coś, pobawić się z nią - szybko pojawiał się na jej twarzy uśmiech. Kilka dni temu chwyciła za porcelanowy talerzyk (wszyscy na nich jedzą, więc był atrakcyjnym łupem) i wtedy to pierwszy raz usłyszałam "brzęk porcelany" w porcelanę ;) Odczuwałam też chwilami dyskomfort w karmieniu piersią (początkowo myślałam, że młoda źle złapała sutka). Dziś byliśmy w naszej przychodni i lekarka zauważyła dwa dolne zęby. Mogę je podziwiać :)

Wychodzenie tych zębów nie było dla nas dotkliwym przeżyciem, bo mamy dzielną córkę. Jej marudzenie nie było męczące tak, jak opisują to inni rodzice (może dlatego, że Antonina to niezwykle spokojny człowiek? ;)) Nie stosowaliśmy też żadnych maści. Antonina za to gryzła wszelkie gryzaki (żadnemu nie przepuściła). Czasem zdarzyło jej się kwilić w nocy (przebudziła się ze dwa razy płacząc, ale bez otwierania oczu, wszak była zmęczona i chciała dalej odpoczywać) - smoczek był remedium (po sprawnej - szybkiej - "aplikacji", dziecko kontynuowało sen).


Pozdrawiam, Agnieszka

22 komentarze:

  1. Ślinimy się gryziemy gryzaki i smoczek ale zębów jeszcze brak ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórym dzieciom wychodzą szybko, a inne czekają do 8 a nawet 11 miesiąca życia...

      Usuń
  2. Doslownie jak bym czytala o swojej Oli... tylko u nas troszke później pojawily sie dwa zabki niz u Was, ale tez juz sa.. cale szczescie spokojnie i bezproblemowo... oby z cala reszta tez tak bylo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trochę pomarudzi, ale to zrozumiałe... Daję jej schłodzony gryzak i wtedy spokój i uśmieszki :D

      Usuń
  3. Podobnie było u mojej Nadii. Dwie dolne jedynki obyły się z maluteńkim marudzeniem. Nie miałam pojęcia, że to na ząbki, myślałam, że po prostu potrzebuje więcej uwagi, i tak jak u Ciebie wystarczyła drobnostka i Nadia zapominała o bolących dziąsłach. Niestety im dalej, tym jest gorzej :/ Z każdym kolejnym ząbkiem dochodzą różne objawy; biegunka, gorączka, marudzenie, płacz.. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj... Mi przykro patrzeć jak maleńka się męczy, bo to nic przyjemnego dla dziecka...

      Usuń
    2. Kasiu, jeśli możesz, to podrzucaj w opisie link, a będzie mi łatwiej do Ciebie wchodzić <3 baaaardzo proszę :*

      Usuń
    3. Okej, będę podlinkowywać :) ;*

      Usuń
    4. Wprawdzie ruszyłam głową i od razu Cię znalazłam, ale... ;)

      Usuń
    5. Wiem, wiem. Utrudniłam Ci życie :P

      Usuń
  4. Zazdro. U nas ząbkowanie to masakra, a przy czwórkach i trójkach to w ogóle było coś strasznego

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow szybciutko!
    Jak ja mogłam przegapić zmianę koloru? Wyglądasz zjawiskowo! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo już jakiś czas zmiana nastąpiła ;) Dziękuję!

      Usuń
  6. u nas Zuzia się mega ślini.. wkłada do ust pieluszek tetrowa i swoja piąstkę lub paluszki.. w nocy budzi się i daje jej smoczek kilka razy muszę jej powtarzać ta czynność dwa lub 3 razy.
    U nas 13 tyg ;)
    ;* Ucałowania dla Was rybeczki;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Antonina taka piękna i zębata :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh :D jak pojawią się w całej swej krasie i okazałości, to pewnie będzie zabawnie wyglądała :D

      Usuń
  8. Heheh dziękuję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To życzymy ze Stasiem kolejnych ząbków w tak spokojnej atmosferze :D

    OdpowiedzUsuń